Graviditetskalender och annat bra för dig som är gravid finns hos Allt för föräldrar.

tisdag 29 mars 2011

Hicka...

*ler* Idag har bebisen haft hicka för första gången, i alla fall som jag känt av. Jag åt massor med godis och frukt i kväll så fostervattnet var väl sött och smaskigt... Hihihi... Stackar liten vad det studsade rytmiskt i magen...

Mina fötter och händer börjar svälla redigt. Elefantben... Jobbigt att få på sig skor. Stödstrumpor är mina bästa vänner.
Jisses va fötterna tar stryk. Man har tydligen ligament i fötterna med som mjukas upp. Värker som fan... Känns som hälarna skall gå sönder. Fingerlederna värker och det domnar i både händer och fötter... Puh...

Magen spänner sig mycket och det blir en skum utmattningskänsla i låren. Ibland när jag går, blir det som kramp i ljumskarna. Då är det bara att stå still, oavsett vart man befinner sig. Det är heeelt omöjligt att ta ett steg till... Lite läskigt.

Inte långt kvar.... Ååååååå,,,, längtar!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar