Graviditetskalender och annat bra för dig som är gravid finns hos Allt för föräldrar.

tisdag 5 april 2011

Mediciner

Glömde berätta tidigare. Har tydligen inte varit så rörigt mellan läkare vad de sagt om mina antidepressiva (Venlafaxin). De har bara förklarat väldigt luddigt och klumpigt för mig. Jag har själv nu valt att gå ner en tablett. 75 mg. Har ätit två*75mg hela graviditeten och sista läkaren jag pratade med på psyk sa att jag skulle kunna fortsätta så om jag ville. Men jag ville testa. Det har gått ok. Får otäcka stötar och yrsel i skallen, men det går ok ändå. Jag kommer även fortsätta amma (om jag kan) trots att jag tar denna tablett. Blir en naturlig nertrappning för bebben med då.
I natt somnade jag på Propavan. Läkare och min psykolog har tjatat på mig att ta det, för att få sova ibland, men jag har varit lite motsträvig. Men va skönt det var. Har i yran varit upp och kissat, men kunnat somna om snabbare iaf. Det skall tydligen inte påverka bebisen alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar