Graviditetskalender och annat bra för dig som är gravid finns hos Allt för föräldrar.

tisdag 30 november 2010

Lugna puckar!

Inte mycket händer. Haft mycket ont i huvudet och låg hela dagen igår, samt hela natten. I morse var jag piggare. Tog äntligen tag i och fick tag på försäkringskassan. Min sjukskrivning tar slut i juni. Å jag får barn... Men vad händer sedan?! Arbetsträna fungerar inte alls. Hur skall de kunna bedöma min arbetsförmåga?! Är super nervös... Denna enhet är ju inte helt enkel, med massa regler och annat, då till och med de mest sjuka måste ut i arbete. Räknar mig dock fortfarande till noll vad gäller arbetsförmåga. att krascha med en lite bebis på ena armen ser inte jag som en positiv bit i livet... Livrädd!!!

Det bufflar på i magen och jag vet inte riktigt vad det är jag känner. Ibland känns det som barnet gör ett varv runt och spjänar emot inne i magen. Men kan man känna det redan??? Eller är det nått annat man känner. Känns helmysko. Annars väldigt lite rörelser som jag känner ännu. Längtar efter mer. Någon liten dutt vissa dagar bara.

Äntligen kan jag klara en natt med att bara gå upp och kissa tre gånger. Blir lite bättre sömn. Men får se hur länge det håller i sig innan trycket på livmodern ökar igen. Men å andra sidan är jag rätt van nu.

Skall snart lägga ut en ny magbild igen.

Må gott alla
Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar