Graviditetskalender och annat bra för dig som är gravid finns hos Allt för föräldrar.

tisdag 16 november 2010

Vart är aptiten???

I flera dagar har jag kämpat med aptiten. Inget smakar speciellt gott längre. Hur kommer det sig??? Har dåligt samvete över att jag inte ätit så mycket som jag borde i ett par dagar. Har helt enkelt inte varit speciellt hungrig. Å maten smakar konstigt i munnen. Helt skumt... Borde vara tvärtom tycker man. Önskar att jag hade en kock full-time så Pelle kunde få lite avlastning på kvällarna och jag fick fina lunchen utan att äcklas redan vid tillagningen vissa dagar... Keep dreaming... Är så lycklig över Pelles mat på på kvällarna så ni kan aldrig ana. Supermannen här hemma...

Varit trött några dagar igen och mått lite illa... Magen spänner upp sig som tusan nu. Tycker den har svält upp på bara ett par dagar. Stickningen som jag haft på ett ställe i livmodern är tillbaka. Vet ännu inte vad det är. Men inget farligt. Vet fler som känt exakt samma sak.

Igår var jag på ögonmottagningen på lasarettet. Var tvungen att kollas speciellt då jag har för högt prolaktinvärde. Har medicinerats för det i många år, men när man är gravid får man ej ta dessa tabletter. Då kan det växa till en tumör i hjärnan som trycker på hypofysen och synnerverna. Läskigt. Men syntestet såg bra ut så jag kunde andas ut. Blir antagligen en till sådan undersökning innan förlossningen. Sedan nya blodprover och magnetröntgen efter antar jag. Får bara se upp om jag får synrubbningar eller kvarstående huvudvärk.

Är så sällskapssjuk just nu... Trött men längtar så efter vissa vänner så det värker i hjärtat...

Puss och kram

1 kommentar:

  1. Stort tack för den söta kommentaren i bloggen.

    Förhoppningsvis kommer din aptit snart tillbaka. jag tappar fortfarande aptiten lite då och då och vissa dagar har jag svårt att ens känns hunger. Men illamåendet är oftast en påminnelse att jag glömt att äta :P Jag är verkligen urusel på att äta :-o Skönt att syntestet såg bra ut! Hoppas det fortsätter se bra ut :)

    SvaraRadera