Graviditetskalender och annat bra för dig som är gravid finns hos Allt för föräldrar.

torsdag 30 juni 2011

20/4-2011 BB

20/4-2011 blev jag inskriven på BB, dagen innan snittet. Massor med koll av blodet, hjärtljud, hur bebisen ligger. Jag fick även göra ett extra EKG för att jag tidigare haft extraslag på hjärtat. Hade lite högt blodtryck men tror att det beror på att jag var nervös. Gissa on dagen och kvällen gick långsamt. Längtade och var nervös. Fick massor med information.
Innan jag skulle sova var jag tvungen att skrubba kroppen och tvätta håret, samma procedur direkt när jag vaknade. Allt för att vara så ren som möjligt.
Försökte gå och lägga mig tidigt, allt för att tiden skulle gå snabbare, meeeeen va svårt det var att sova. Från kl 24 var jag tvungen att fasta. Varken något att äta eller dricka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar