Graviditetskalender och annat bra för dig som är gravid finns hos Allt för föräldrar.

onsdag 27 oktober 2010

Konstig dag.

Sovit och varit supertrött idag... Mått mer illa idag än på fler dagar. Trots detta vaknade jag vrålhungrig i morse och hör och häpna, fick i mig havregrynsgröt. Galet, jag har inte ätit gröt till frukost på flera år. Gott var det. Just nu sitter jag och mumsar ur en Alladin-ask... Blev akut sugen...

Haft konstiga stickningar i magen ett par dagar. Lite konstigt. Går i perioder och känns som man sätter in 15 synålar på samma ställe i livmodern och ner mot blygdbenet. Vet inte vad det är, men eftersom jag inte blöder eller mår dåligt, väljer jag att tolka det som växtvärk eller nått annat normalt. Får väl fråga barnmorskan om det blir värre.

Haft supergråtattack idag när jag kom på att jag missat bil-besiktningen, som jag redan betalat för. Trodde helt säkert att den var på fredag. Hela världen rasade samman. Bidde inga mamma-kläder denna månaden heller... Blir ytterligare 300 kr på besiktning+ att jag har körförbud från 1:a November..... F..........NNN!!!! Inte hormonvänlig händelse. Buhuuuuuu!!!!!!

Nu varma mackor, nerbäddad i soffan, med Alladin på magen.... Ja, å katten delar askens plats. Men hon är superduktig min lilla kelgris. Sedan jag blev gravid så har hon inte trampat på min mage. Hon lägger sig utefter min sida och upp med tassarna på min mage och myser. Hon förstår...

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar